20 Haziran 2009 Cumartesi

Kamil Erdem - Bir Bas Masalı (2001)

Dünyanın farklı bölgelerine ait müziklerin tadına varabilmenin bir şans olduğunu düşünüyorum. Özellikle müzisyenler için... Müzisyenlerin,farklı kültürlerin müziklerini dinleyip hazmedebildikleri ölçüde birikimlerini zenginleştirebüeceklerine ve çağdaş bir müzikal kimlik geliştirebileceklerine inanıyorum. Farklı bölgelerin müziklerinden izlenimler içeren bir albüm yapmayı çoktandır düşünüyordum. Bas gitar,bir zamanlar "çaldığı zaman varlığı değil, çalmadığı zaman yokluğu hissedilen enstrüman" olarak nitelenirdi. Ancak, son yirmi-yirmi beş yıl içinde gerek çalım teknikleri, gerekse buna bağlı olarak müzikal fonksiyonunda büyük değişiklikler oldu; asıl işlevi olan eşliğin yanında, bir solist enstrümanı olarak gelişti. Çoktandır, bir solo bas ya da sadece davul/vurmalılar eşliğinde bas albümü yapmayı da düşünüyordum. Bu albüm, söz ettiğim düşüncelerimin bir bileşimi oldu. Farklı ülkelerin müziklerinden edindiğim izlenimleri yansıtmak istedim; Bulgar müziğinin 11/8'lik, Karadeniz'in 7/8'lik ritmleri, Ispanyol, Romen, Yunan ezgileri, Türk makamları, Hint ragaları, caz, fusion...Bunları, bas gitarın,bazılarını kendi geliştirdiğim çeşitli çalım teknikleriyle sergilemeye çalıştım. Düşündüklerimin tümünü yansıtabildim mi...Hayır, eksikler var, her zamanki gibi... Ve o eksikler, belki de beni yeni bir çalışma için zorlayacak...
-
malesef baskisi bitmis ve yeniden basilmamis bir album arkadaşlar keyifli dinlemeler...
-
Enstrumanlar
-
Bas Gitar: Kamil Erdem
Bendir: Can Kökrek
Davul: Cem Aksel
Bongo: Can Kökrek
Perdesiz Bas Gitar: Kamil Erdem
Bas Darbuka: Can Kökrek
Tumba: Erhan Seçkin
-
Albümdeki Eserler
-
1- Karadeniz
2- Birinci Köprü
3- Balkan Üçlemesi (Romen)
4- Balkan Üçlemesi (Yunan)
5- Balkan Üçlemesi (Bulgar)
6- Ninni
7- Endülüs Valsi
8- İzmir Semai
9- Ragabass
10- Bir Bas Masalı
11- İkinci Köprü
12- Every Time We Say Goodbye
-

1 yorum:

Adsız dedi ki...

teşekkürler..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin
Yasal Uyarı

TurkJazz.blogspot aracılığı ile indirmiş olduğunuz dosyalar, her sanatçının kendi isimleri ile tescil edilmiş eserlerin dijital kopyalarıdır! Bu dosyalar size tanıtım amaçlı sunulmaktadır! Müzik dosyalarını bilgisayarınızdan 24 saatten fazla tutmanız T.C. yasalarına göre suç sayılır! Bu tür yasal işlemlerde TurkJazz.blogspot ve hosting şirketimiz bu duyurunun yayınlanmasını takiben sorumluluk kabul etmeyecektir!