27 Ağustos 2009 Perşembe

Trio Focan - Standard a'la Turc (2002)

Basta Nezih Yeşilnil, davulda Cengiz Baysal'ın yer aldığı Focan Trio, üzerinde yaşadığımız coğrafyaya ait popüler parçaları cazcı olarak yorumluyor. 'Ele Güne Karşı'dan (Fuat Güner) 'Yiğidim Aslanım'a (Zülfü Livaneli), 'Bana Bir Aşk Masalından Şarkılar Söyle'den (Erol Sayan) 'Şımarık'a (Sezen Aksu) renkli bir seçkiyi caz formunda düzenleyerek, Türkiyeli müzikseverlere yeni bir tat sunuyor Önder Focan.

Önder Focan : Standard A'la Turc' fikri nasıl gelişti'den başlayalım isterseniz. Yaklaşık bir yıldan beri biz bu trio ile çalıyoruz. Nezih'le Cengiz yokken de çalıyordum zaten. Artı bundan yaklaşık on sene evvel, Cengiz Türkiye'ye geldiğinde yine üçümüz çalmıştık. Zamanla oturmuş bir trio oldu. Amerika'da çalan arkadaşların, özellikle Türklerin gözlemlediği bir şey var; bir baloda 'caz standart'ları çalıyorsunuz ve herkes ilgileniyor. Çünkü 'Bye Bye Blackbird'ün bilmem ne filmindeki kullanılışını biliyorlar. Onun için balolarda falan o bilinen parçanın üzerine doğaçlamalar yapılıp, cazcı mantığında çalınınca insanlar kendini evinde gibi hissediyor.

Standart'ların çıkış mantığının popüler müzik olduğunu düşünerek geldim bu noktaya aslında. Türkiye'de popüler müzik nedir? Türk popu var, Türk sanat müziği var, halk müziği var, arabesk var... Şimdi bir sürü başka şey de çıktı ama insanlar geniş anlamda bu türleri dinliyorlar. Dolayısıyla Türkiye'deki popüler kaynağın bunlar olduğunu düşündüm. Kayıt stüdyosu caz kaydetmeye daha uygun olduğu için kaydı Finlandiya'da yaptık. Kayıt sırasında Cengiz'in daha modern sound'lara yatkınlığından da yararlandık, Groove falan koyduk.
-
Albümdeki Eserler
-
1.Ele Güne Karşı
2.Ayrılık
3.Kaybolan Yıllar
4.Bana Bir Aşk Masalından
5.Kardeşlik Türküsü
6.Elbette
7.Benimle Oynar Mısın?
8.Şımarık
9.Zobasında Kuru da Meşe
10.Yiğidim Aslanım
-

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin
Yasal Uyarı

TurkJazz.blogspot aracılığı ile indirmiş olduğunuz dosyalar, her sanatçının kendi isimleri ile tescil edilmiş eserlerin dijital kopyalarıdır! Bu dosyalar size tanıtım amaçlı sunulmaktadır! Müzik dosyalarını bilgisayarınızdan 24 saatten fazla tutmanız T.C. yasalarına göre suç sayılır! Bu tür yasal işlemlerde TurkJazz.blogspot ve hosting şirketimiz bu duyurunun yayınlanmasını takiben sorumluluk kabul etmeyecektir!