Türk caz sahnesinin önde gelen isimlerinden; piyanist, saksofoncu ve besteci Tuna Ötenel, yeni albümü 'Vian Köpügü-L'Ecume De Vian' la ilgili hislerini böyle dile getiriyor.
Tuna Ötenel'in, ismini ünlü Fransiz yazar ve caz müzisyeni Boris Vian'in,
'Günlerin Köpügü--L'Ecume Des Jours' adli romanindan esinlenerek koydugu albüm, geçtigimiz Nisan ayinda Avrupa'nin caz baskenti Paris'te tamamen canli olarak kaydedildi. Albümde Ötenel'e iki ünlü Fransiz müzisyen; basta, Miles Davis, Bud Powell, Dizzy Gillespie gibi ünlü isimlerle birlikte çalmis olan Pierre Michelot ile davulda, Stan Getz ve Dizzy Gillespie ile çalismis olan Philippe Combelle eslik etti.
"Philippe Combelle beni, Bodrum'daki Müzikorama Festivali'nde dinlemis ve 'Iste ben böyle caz çalan bir piyanistle çalismak istiyorum. Madem Tuna yakinda bir albüm yapacak, o zaman ben bu albümde çalayim" demis. Birlikte jam session'lar yaptigimiz için ben de onun nasil çaldigini biliyordum, bu teklifi kabul ettim. Philippe çok sevdigi bir kontrbasçi arkadasi oldugunu ve albümde onun da çalabilecegini söyledi. Megerse o da ünlü Pierre Michelot degil miymis? Bestelerimi onlara daha evvelden gönderdim . 'Michelot Baba', albümün kaydedilecegi tarihlerde doluymus ama hem Combelle'in ricasi üzerine, hem de beni merak ettigi için, programini iptal ederek kayda katildi. Adeta yillardir tanisiyor gibiydik, benim tarzim ona hiç yabanci degildi, klasik bir tarzdi."
Albüm Paris'in 60 km. disinda, Berneau-Soignolles'deki Studio Mesa'da üç günde canli olarak kaydedildi.
Üç caz standardi; Jimmy Van Heusen bestesi Here's That Rainy Day, Cole Porter bestesi I Love You ve Ötenel'in solo piyanoyla yorumladigi Antonio Carlos Jobim bestesi Saudade Do Brasil disinda Tuna Ötenel'in bestelerinden olusan 'Günlerin Köpügü--L'Ecume De Vian' için biraz hüzünlü bir albüm demek mümkün, ama kesinlikle karamsar olmayan, hüznün ardinda umudun gizli oldugu bir albüm.
Dinlerken günesin sicakligini yüzünüzde hissedeceginiz Aurore, isim anneligini efsanevi saksofoncu Charlie Parker'in esi Chan Parker'in yaptigi How Could You Break My Heart, Michelot Baba'ya ithaf ettigi Ballad For Pierre; çocukluk günlerine bir gönderme yaptigi, piyanonun kendisini, kontrbas solonun ise otoriter baba tavrini sergiledigi Circus; Ötenel'in Boris Vian romani 'Günlerin Köpügü'nden esinlenilerek yazdigi Vian Köpügü; bir zamanlar kuslarin memleketi olarak bilinen Kusadasi'na biraz hüzün, biraz merakla bakan Kusadasi; albümün neseli, umut ve isik saçan parçalarindan Bebop Samba ve Ötenel'in ünlü saksofoncu Lucky Thompson'in emprovizasyonlarindan ilham alarak yazdigi For Lucky ile albüm adeta bulutlarin ardindaki günese duyulan özlem gibi.
'Vian Köpügü-L'Ecume De Vian', Tuna Ötenel ismine yakisir, çalinisi ve bakis açisiyla dogru, dünya standartlarinda bir albüm. Yillarin birikimini yansitan bu çalisma Ötenel'in ikinci solo albümü, ama sonuncu olmayacagi kesin, çünkü onun daha söyleyecek çok sözü, anlatacak çok hikayesi var. Bu sadece bir baslangiç, çünkü o içindeki caz atesini ruhlarimiza akitmaya daha yeni basladi.
-
1. Kuşadası - 4:58
2. Aurore - 8:02
3. How Could You Break My Heart? - 5:44
4. Bebop Samba - 4:18
5. For Lucky - 4:29
6. Ballad For Pierre - 4:43
7. Circus - 5:41
8. L'Ecume De Vian - 6:14
9. Here's That Rainy Day - 8:41
10. I Love You - 4:25
11. Saudade Do Brasil - 6:07
-
2. Aurore - 8:02
3. How Could You Break My Heart? - 5:44
4. Bebop Samba - 4:18
5. For Lucky - 4:29
6. Ballad For Pierre - 4:43
7. Circus - 5:41
8. L'Ecume De Vian - 6:14
9. Here's That Rainy Day - 8:41
10. I Love You - 4:25
11. Saudade Do Brasil - 6:07
-
1 yorum:
Çok teşekkürler.
My blog
" My Jazz Rock Blog "
Yorum Gönder